Reisschema Florida 2017

Op pad met mijn baby Carlos 🙂

Het allereerste reisschema van de inmiddels vele reizen die wij hebben gemaakt naar de Verenigde Staten deel ik vandaag. Ondanks dat ik onze Amerika-avonturen met terugwerkende kracht documenteer, probeer ik de nieuwe reizen wel meteen te verwerken. Het reisschema Florida en wat we afgelopen december allemaal deden deel ik daarom nu. Tips over hoe we onze reizen samenstellen en welke websites we daar handig bij vinden komt natuurlijk ook nog online. Genoeg nog wat ik met jullie wil delen 😉

Deze reis maakten Nicky en ik voor het eerst niet alleen. Het was onze eerste Amerika road trip mét baby en dat was even schakelen. Ook was Nicky’s moeder mee, die zo nu en dan kon babysitten.

Dag 1 Schiphol naar Miami

Zoals de meeste Nederlanders dat doen, vlogen we vanaf Schiphol. Hoe dat was met een baby deel ik snel genoeg. Ondertussen kun je hier al iets lezen over vliegen met een baby. De autoverhuur doen wij altijd bij Alamo en boeken we via deze Duitse website.

Wij kozen ervoor om niet in Miami (Beach) te verblijven, omdat we daar de eerste keer dat we in Florida waren al geweest zijn. Het is een hele fijne locatie, maar ook erg prijzig. Als je niet het zuidelijke rondje Florida doet, zoals wij nu ook niet deden, dan kun je Miami Beach verruilen voor een van de noordelijkere strandbestemmingen. In ons geval Hollywood Beach en/of Cocoa Beach.

Dag 2 Hollywood Beach

We verbleven in Hollywood en kozen vanwege het reizen met een baby niet voor een hotel maar een appartement, oftewel suite. May-Dee Suites was onze eerste slaapplek en we waren zeer tevreden. Helaas was het zwembad niet verwarmd, maar verder werden we hartelijk ontvangen door de eigenaresse en was het fijn een eigen keuken en aparte slaapkamer te hebben.

In 2016 hebben we ook onze eerste accomodatie in Hollywood gehad. We verbleven destijds in het Seminole Hard Rock Hotel. Denk daarbij aan Las Vegas in Florida, ook erg fijn!

Dag 3 & 4 Cocoa Beach

Na anderhalve dag enigszins bijgekomen te zijn van onze vlucht, reden we door naar de volgende bestemming. We maakten onderweg een stop bij het Gumbo Limbo Nature Center waar ze aan schildpadden revalidatie en opvang doen. Hier kun je, na een vrijwillige donatie, op eigen gelegenheid rondlopen.

We vervolgden onze weg naar Cocoa Beach waar we tevens een appartement hadden geboekt bij The Resort on Cocoa Beach. Wij vonden dit voor het reizen met een baby één van onze fijnste locaties.

Dag 5 Kennedy Space Center

Aangezien we bij onze vorige bezoekjes aan Florida geen tijd hadden voor het Kenndy Space Center, trokken we er deze keer wel een dag voor uit. Het enige nadeel, achteraf gezien, was dat we Zoë bij ons hadden. Ik ging meer uit van exposities, terwijl het merendeel interactieve attracties was. Niet echt babyproof en een kleine vorm van miscommunicatie tussen Nicky en mij. Hierdoor hebben we weinig attracties in het hoofdpark van binnen gezien of maar half.

De tour met de bus naar de lanceerbasis en de Apollo-hal was dan wel weer goed te doen met een baby. Uiteindelijk waren wij het meest onder de indruk van de Spaceshuttle hal.

Dag 6 & 7 St. Augustine

Een bezoek aan het oude vestigingsstadje St. Augustine stond ook op de planning. Niet heel spannend, maar wel leuk om een keer gezien te hebben. We verbleven buiten het oude centrum, zodat we wat goedkoper een hotel konden vinden. We verbleven in een Quality Inn om precies te zijn.

Dag 8 & 9 Crystal River

We vervolgden onze reis naar Crystal River waar we in een Holiday Inn sliepen. Onderweg maakten we nog een stop bij een state park met warmwaterbronnen. Ook zagen we nog wat van de schade die orkaan Irma had aangericht.

Crystal River is een klein plaatsje waar ze eigenlijk maar om één ding bekend staan: zwemmen met zeekoeien. Je hebt hier ook warmwaterbronnen waardoor het water heel helder en constant van temperatuur is. De ideale leefomstandigheden voor zeekoeien, zeker in de winter. Het beste tijdstip om te gaan zwemmen is in de ochtend (brrr) en wij boekten onze tour hier. In de winter of het vroege voorjaar tref je de meeste zeekoeien hier aan.

Zeekoeien zijn ontzettend goedaardige en rustige zoogdieren. Ze zijn familie van de olifant en dat kun je vooral zien aan hun formaat. Ze doen mensen niets en wij als groep hen ook niets. De tour was ontzettend diervriendelijk en niet commercieel ingesteld. Wij hadden gelukkig oppas mee voor Zoë, want het meenemen van een baby gaat niet.

In de middag bezochten we nog een state park. Tijdens onze reizen proberen we altijd zoveel mogelijk natuur mee te pikken. Nationale en staat gesubsidieerde parken zijn voor ons dan ook bijna altijd vaste prik.

Dag 10 Clearwater Beach

Op naar een wat aantrekkelijkere locatie qua accomodatie. In 2016 bezochten wij Clearwater Beach al en wilden hier sowieso terug komen. We verbleven in het Frenchy’s Oasis Motel. Het motel is opgeknapt in jaren vijftig stijl en ligt twee blokken van het strand af. Ook hier hadden we een appartement, of suite zoals de Amerikanen dat noemen. De golfkust heeft naar mijn mening de mooiste stranden van Florida. Zo mooi wit!

Dag 11 Honeymoon Island State Park

Zoals ik al schreef bezoeken we ook graag staat gesubsidieerde parken. Honeymoon Island is daar een voorbeeld van. Redelijk ongerepte stranden. Je kunt er ook wandelen, maar breng deet en lichaamsbedekkende kleding mee voor de muggen. Een andere optie is een flinke strandwandeling naar het noorden. Hier kun je dan weer bijzondere schelpen vinden. Zwemmen in de zee en een beetje relaxen is ook toegestaan ?

Dag 12 Dolfijnen spotten

Omdat we enkele dagen in Clearwater Beach verbleven hebben we ook een ochtend een dolfijnen boottour gedaan. We hebben echt veel dolfijnen gezien van heel dichtbij. Een hele leuke ervaring op een gezellige boot, namelijk Little Toot.

Dag 13 Clearwater Beach naar Orlando

Na twee weken te hebben rondgereisd zouden we de laatste acht dagen op een plek blijven, namelijk Orlando.

Dag 14 Epcot

De eerste volle dag Orlando betekende voor Nicky en mij een bezoek aan Epcot. Epcot is één van de vier themaparken die samen Walt Disney World vormen. In mijn mening het park die het meest geschikt is voor volwassenen. Kom met een lege maag, want Epcot biedt veel variatie op het gebied van eten. Een echt foodiepark!

Dag 15 Micky’s very merry Christmas party

De dag erna was er weer een voor Nicky en mij alleen. Rondom Halloween en Kerstmis kun je speciale tickets kopen voor Magic Kingdom en zo toegang krijgen tot langere openingstijden, andere shows en een stuk minder bezoekers. Zie het als een privé event. De Halloween-party deden we al in 2016 en daarom wilden we nu ook graag de Kerstvariant meemaken.

Dag 16 Animal Kingdom

Met z’n allen bezochten we ook Animal Kingdom. Een mix van een dierentuin en attractiepark. Mocht je fan zijn van film The Avatar dan ben je in Animal Kingdom aan het juiste adres. Het nieuwste gedeelte heet Pandora en is gebaseerd op de film. Ook foodies kunnen in dit themaland hun hart ophalen.

Dag 17 Magic Kingdom

Op de koudste dag van de hele vakantie, het ging van 30 graden naar 10 in een nacht, stond een hele dag Magic Kingdom gepland met Zoë erbij. Naast dat het koud was, was het ook mega druk. Hierdoor hebben we weinig attracties kunnen doen, dit terwijl het merendeel van de attracties in Magic Kingdom geen lengterestricties kent. Het beste park om met een kleintje te bezoeken…als het rustig is.

Dag 18 Orlando verkennen

Terwijl ik ziek in bed lag en de oppas mocht spelen, gingen Nicky en zijn moeder erop uit. Het verkennen van Orlando stond op de planning.

Dag 19 Hollywood Studios

Als laatste park bezochten we Hollywood Studios. Op dit moment het kleinste park, maar vanaf eind 2019 zal het twee themalanden rijker zijn. Star Wars land en Toy Story land worden op dit moment gebouwd.

Dag 20 & 21 Orlando en terug naar Miami

We hadden nog een extra dag om dingen buiten Disney te ondernemen gepland. Uiteindelijk bezochten we op dag 20 pas Hollywood Studios. Omdat ik nog ziekjes was sliepen we op dag 19 eerst uit en pikten we daarna nog even het vuurwerk in Magic Kingdom mee.

Dag 22 Miami naar Schiphol

Aan het einde van onze reis reden we terug naar Miami om in de buurt van het vliegveld te overnachten. Goed uitgerust konden we dan naar huis.

Dag 23 Aankomst Schiphol

Van Amerika terug naar Europa is meestal een nachtvlucht. Je landt daarom pas de volgende ochtend in Nederland met een hevige jet-lag ?

Zoals je een beetje kunt lezen, hebben we iedere dag maar één activiteit met Zoë gedaan. Met een baby reizen betekent je tempo verlagen. Je hebt immers rekening te houden met slaapjes en voedingen. Je baby heeft rust nodig, want het krijgt op zo’n reis voldoende prikkels te verwerken. Omdat wij al vaker in de Verenigde Staten zijn geweest en van plan zijn te komen vinden wij die aanpassingen niet erg.

Het was voor ons op sommige momenten aanpassen en schakelen, maar we hebben veel geleerd van deze reis. Met de ervaring rijker en onze nieuwe kennis in pacht, hebben wij heel veel zin in de al geplande 2018 reis.

Liefs Lian

Ook interessant

Hee, jij daar!

Mag ik mezelf even voorstellen? Ik ben Lian. Een meisje, moeder, vrouw die met een zachte ‘G’ door het leven gaat en voldoening haalt uit andere mensen helpen. Ik heb vele rollen die ik met liefde vervul, maar mijn grootste passie is reizen door Amerika met mijn gezin. Als tijd geen issue zou zijn, schrijf ik iedere dag over al mijn passies op deze blog. In realiteit lukt dat niet altijd. Des te meer waardeer ik jouw bezoek. Dank je wel en liefs!

Van altijd denken dat ik het ‘net niet’ was als blogger tot zelfstandig online onderneemster met een kickass bedrijf. Ik hou van dubbelzoute drop, mijn zwarte Birckenstocks sandalen en Nicci French boeken lezen. Het is mijn doel andere vrouwen te helpen om in hun eigen kracht te staan als moeder, online onderneemster of een mix van allebei!