Share on facebook
Share on email
Share on pinterest

Mijn Amerika 2016

Zo aan het einde van het jaar kijk ik graag even terug op twee mooie reizen die Nicky en ik dit jaar weer hebben mogen maken. Ondanks dat Amerika niet al te positief in het nieuws is geweest het afgelopen jaar en iedereen op het puntje van zijn stoel zit in afwachting van wat de nieuwe President Donald Trump gaat uitvoeren, kijk ik terug op een heel ander Amerika. Een Verenigde Staten waar we al jaren met veel plezier naar toe gaan. Wat we daar het liefst doen schreef ik al een tijdje geleden in dit artikel en vandaag laat ik zien wat we daar dit jaar allemaal hebben uitgespookt.

In het voorjaar, eind april, vertrokken wij naar het noord westen van de Verenigde Staten om daar onze road trip te starten in het mooie San Francisco. We zijn inmiddels al vele malen in deze stad geweest en vinden het een van de mooiste steden van Amerika. Het weer was hartstikke lekker voor de tijd van het jaar en er was weinig tot geen mist, waardoor we de Golden Gate Bridge prachtig op de foto konden zetten.

Omdat we al zo vaak in San Francisco waren geweest, besloten we iets totaal anders te doen. Namelijk een wandeling met een gids door de minder toeristische wijken van de stad. Wij deden dit met Wild SF Walking Tours, een alternatieve manier om de stad te zien zoals die daadwerkelijk is. Wij kozen voor de Castro en Mission District Tour, destijds nog twee losse wandelingen die je kon combineren.

We leerden van alles over wat de stad betekent voor de LGBT-beweging en hoe dat zichtbaar is in de Castro wijk. Je zag voornamelijk ontzettend veel regenboogkleuren, waaronder onderstaande zebrapaden. Maar liepen we ook naakte mensen met alleen maar een sok om het geslachtsdeel tegen het lijf. Een vorm van sociaal activisme, maar ook een bepaalde levensstijl van deze mensen.

20160425_191925921_iosimg_5366

Na de lunch deden we een tweede tour door de Mission district, een buurt met vooral veel latino’s en een Spaans georiënteerde geschiedenis. Maar ook een wijk van feminisme en andere vormen van sociaal activisme, aangezien armoede een groot probleem was en is van deze wijk. Het was voor ons erg interessant om San Francisco eens op een niet-toeristische manier te bekijken en veel over de stad en de inwoners te leren.

Omdat het echter zo’n goed weer was liepen we ook nog even naar Fisherman’s Wharf waar de zeeleeuwen zich hadden verzameld en we goed uitzicht hadden op Alcatraz, de befaamde gevangenis van de Verenigde Staten. Geloof me, je hebt niet vaak het geluk dat het zo helder is in deze stad.

Na San Francisco vertrokken we naar Yosemite, een Nationaal Park waar we graag komen. Dit was de derde keer dat we een bezoek brachten aan dit park.

Omdat bepaalde wegen vanwege de sneeuw nog dicht waren besloten we naar een bepaald uitzichtpunt (Glacier Point) te wandelen, normaal gesproken kun je hier met de shuttle bus of de auto komen. De wandeling heet de 4-mile hike, maar is in het echt nog iets langer en dan moet je ook nog eens dezelfde afstand terug lopen.

Uitzicht tijdens de wandeling op Yosemite Fall, een waterval die alleen zichtbaar is in het voor- en najaar. In de zomer staat die droog.

Bovenop genoten we van mooie uitzichten en een lunch boven. Brrr, het was wel erg koud.

Op de tweede dag besloten we een deel van de ‘Mist trail’ te doen, deze hadden we al een keer in de zomer volledig gedaan. Raad maar eens waarom de wandeling zo heet 😉 Je loopt hier langs de Nevada en Vernal Falls af. Super mooie wandeling die de steile en lange klim meer dan waard is. Trek een dag uit om de Mist trail helemaal te doen en loop terug via de John Muir trail.

Nog een paar foto’s maken van de regenboog.

Na Yosemite reden we door naar het noorden en kwamen we onder andere bij Mount Hood, helaas een beetje in de wolken.

Verder maakten we een stop bij Crater Lake, waar nog ontzettend veel sneeuw lag begin mei.

Wat we ook graag wilden zien deze reis was Olympic National Park. Die hebben we ooit moeten schrappen, omdat we er geen tijd voor hadden. Deze vakantie hadden we er dus voor gezorgd dat we hier een aantal dagen zouden zijn.

Woeste stranden …

maar ook magische wouden en …

prachtige meren.

Of helemaal op de berg genieten van prachtige vergezichten, behalve als de wolken er voor zitten. Een dag later reden we terug toen het weer een stuk beter was.

img_6254img_5776img_6267img_6278

We eindigden onze reis in Seattle en vlogen na twee weken weer terug naar huis.

In oktober vlogen we weer terug naar de Verenigde Staten voor een weekje Florida, maar hier laat ik volgende week meer over zien. Anders werd dit artikel wel erg lang.

Hier lees je het tweede deel van Mijn Amerika 2016!