Live-update: vliegen met Zoë en groetjes uit Florida

Vanwege de vakantie lukte het mij niet meer een inspireren dinsdag artikel te schrijven, maar in plaats daarvan deel ik vandaag een live-verslag vanuit Florida. Wat je nu leest is voor de vakantie geschreven, maar alles hieronder is live, nieuw, up-to-date en hartstikke vers van de pers. Het is heel spannend hoe alles zal zijn vergaan met Zoë, van de intercontinentale vlucht tot aan het aanschaffen van een autostoeltje. Maar natuurlijk ook hoe erg de baby jet-lag is en wat wij de eerste dagen hebben gedaan. Je leest en ziet het allemaal hieronder. Ik vind dit zo spannend om met jullie te delen. Ben je ook al zo benieuwd?

Aangezien ik op vakantie ben zijn de foto’s bijna allemaal onbewerkt en komen ze rechtstreeks uit het fotoalbum op mijn telefoon. Alvast mijn excuses voor eventuele crappy kwaliteit.

vliegen met Zoë

Vliegen met Zoë was dolle pret. Hmm, eigenlijk best wel saai. Ik heb geen oog dicht gedaan, geen film gezien en toch vraag ik me af wat ik 10 uur lang heb gedaan. Eigenlijk vergelijkbaar met een saaie mama-dag, alleen dan in een wat compactere ruimte.

Het was wel vervelend dat steeds als Zoë haar slaapje was begonnen we turbulentie kregen en ik haar op schoot moest nemen. Twijfel dus enorm om het babywiegje te gebruiken op de terugvlucht. Ik vond het niet echt handig op de lange termijn.

Hierdoor had Zoë niet echt lange slaapjes gedaan en dag breekt zo’n baby toch wel op.

aankomst en de jet-lag

Eenmaal aangekomen bij ons eerste hotel vond Zoë het dan ook heel lastig om haar slaap te vinden. Ze was duidelijk oververmoeid. Alhoewel de nachten na de eerste nacht alweer goed gingen, had Zoë de eerste vier tot vijf dagen veel moeite om een dagritme te vinden. Het was ook erg pittig voor ons om haar zo verdrietig te zien op die momenten. Laterna zag ik in de ‘Oei, ik groei’-app dat Zoë deze dagen het principe van verlatingsangst zou ondergaan. Dit zou gepaard gaan met veel huilen. Wat het ook is geweest, na een paar dagen hadden we een twee keer zo blije Zoë terug. Lachen dat ze ineens doet iedere dag.

De eerste dagen probeerden we overdag dus een ritme te vinden. Hoe lastig dit soms ook was, hebben we ondanks alles ook leuke dingen gedaan.

We zijn naar Gumbo Limbo Nature Center geweest waar ze schildpadden doen opvangen en je een kleine ‘boardwalk’-wandeling kunt doen.

Ook gingen we zwemmen in en zee en het zwembad. Zoë prefereert overduidelijk het zwembad. We hebben haar een baby opblaasvliegtuigje gekocht waar ze lekker in ronddobberd en op het water kan slaan. Van de zee werd ze erg overstuur. Blijkbaar hebben de meeste baby’s dat als we alle Amerikanen moeten geloven.

Inmiddels hebben we al wat stops gemaakt, maar blijven we op z’n minst ergens twee nachten om Zoë die rust te geven.

de reis tot nu toe

Verder vermaken we ons wel. Tot nu toe hebben we wat verschillende stranden aangedaan, zijn we naar het Kennedy Space Center geweest en bezochten we al enkele state parken en één nationaal park.

Ook aan eten geen gebrek. Deze heerlijke wafels aten we in St. Augustine.

Zoë kan zelf haar flesje vasthouden wat op reis soms best handig is.

Ook is het al bijna kerstmis en staat overal de kerstboom al klaar. Heel surrealistisch voor ons aangezien de temperaturen en de palmbomen niet aanvoelen als december ?

Ook vermaken we ons prima op de kingsize bedden die we telkens hebben.

Wandelen we door mooie stukken natuur terwijl Zoë dutjes doet in de draagzak.

Kan Zoë heel geduldig wachten op haar flesje.

Schijnt de zon volop en rijden we lekker in onze full-size SUV met airco.

En hebben Nicky en ik met zeekoeien gezwommen.

En dat was het alweer. Ik kan jullie echter alvast verklappen dat ik (we) ook een poging tot vloggen ben aan het doen deze reis, dus heel benieuwd wat jullie daar van zullen vinden. Voor nu goodbye en tot snel weer. Vanaf zaterdag komen de artikelen weer volgens planning online. Bedankt voor het lezen.

Liefs Lian

Van altijd denken dat ik het ‘net niet’ was als blogger tot zelfstandig online onderneemster met een kickass bedrijf. Ik hou van dubbelzoute drop, mijn zwarte Birckenstocks sandalen en Nicci French boeken lezen. Het is mijn doel andere vrouwen te helpen om in hun eigen kracht te staan als moeder, online onderneemster of een mix van allebei!